با کمرنگ شدن چشم اندازهای ترامپ ، فیلم Palantir اثر پیتر تیل سر به فلک می کشد

پیتر تیل ، بنیانگذار و رئیس شرکت Palantir Technologies Inc. ، روز دوشنبه ، 18 نوامبر 2019 ، در یک کنفرانس خبری در توکیو ، ژاپن سخنرانی کرد.

کیوشی اوتا | بلومبرگ | گتی ایماژ

Palantir ، شرکت نرم افزاری تجزیه و تحلیل داده ها که توسط پیتر تیل ، یکی از متحدان برجسته رئیس جمهور دونالد ترامپ در دره سیلیکون تأسیس شد ، فقط در حالی که چشم انداز ترامپ برای یک دوره دوم ریاست جمهوری کم است ، دو روز بهترین زمان خود را از زمان عمومی اعلام کرد.

سهام Palantir به دنبال جهش 11 درصدی یک روز قبل ، جمعه 17 درصد افزایش یافت. سهام در هفته با 13.83 دلار بسته شد که 38٪ نسبت به قیمت اولیه خود رشد دارد.

تایل ، رئیس این شرکت ، ارزش سهام خود را که متعلق به نهادهای مختلف بود ، طی دو روز گذشته تجارت بیش از 700 میلیون دلار افزایش داد. در کارزار انتخاباتی سال 2016 ترامپ ، تیل یکی از حامیان و مشاوران اصلی بود ، اما سرمایه گذار خطرناک از تلاش مجدد رئیس جمهور حمایت نکرد. از روز جمعه ، ترامپ جو بایدن دموکرات را که تنها 17 رأی انتخاباتی کمتر از 270 رأی لازم برای پیروزی داشت و پیشرفت چشمگیری در ایالت های مهم داشت ، عقب انداخت.

به دلیل روابط تایل با قراردادهای بزرگ دولتی ترامپ و پالانیر ، ممکن است برخی از سرمایه گذاران این شرکت را در دوران ترامپ نسبت به دولت دموکرات بهتر ببینند. با این حال ، مارک کش ، تحلیلگر سهام در مورنینگ استار ، گفت که سرمایه گذاران از داستان این شرکت راحت ترند و نگران هرگونه اختلال در نتیجه تغییر در کاخ سفید نیستند.

Cash توضیح خوبی در مورد افزایش چشمگیر سهام نداشت ، اما گفت که او نسبت به گزارش درآمد سه ماهه سوم آینده شرکت که برای هفته آینده برنامه ریزی شده خوشبین است.

کش که هدف 13 دلاری قیمت سهام را در اختیار دارد ، گفت: “دولت برای ارزیابی آنها یا فرصت آنها در بازار مهم نیست.” “آنها هر دو طرف دموکرات و جمهوریخواه را پشت سر گذاشته اند. آنها تازه در این زمینه تازه وارد نیستند.”

وزارت دفاع آمریكا گفت كه دقیقاً قبل از آغاز فعالیت پالانیر در بازار ، قرارداد 91.2 میلیون دلاری این شركت را به منظور ارائه تحقیق و توسعه به آزمایشگاه تحقیقات ارتش طی دو سال آینده به این شركت اعطا كرده است. Palantir با ادامه دادن معاملات بزرگ دولتی و در عین حال ایجاد لیست مشتری های بخش خصوصی ، در حال رشد است.

کش گفت که این شرکت “یک قرارداد عالی” دارد ، از جمله تجارت با مشتریان با استفاده از ابزارهای داده خود برای پاسخ Covid 19 ، چه در بهداشت عمومی و چه برای مسیر دادن به تجهیزات پزشکی.

وی همچنین گفت که Palantir می تواند در موقعیتی باشد که بتواند کسب و کار را حتی در مدیریتی که هزینه های دفاعی را کاهش می دهد ، به دست آورد ، زیرا این شرکت عمیقاً به سمت نرم افزار رفته و از مشاوره فاصله گرفته و محصولات خود را کارآمدتر کرده است.

کش گفت: “اگر یک فضای هزینه تورم برای دفاع اتفاق بیفتد ، می تواند به نفع آنها باشد.” “آژانس ها احتمالاً نمی توانند این مشاوره گران قیمت چند ساله را انجام دهند اما در عوض به دنبال استفاده از راه حل های خارج از قفسه هستند که قبلاً ساخته شده است.”

تماشا کردن: مشتری بالقوه Palantir یک مسئله اساسی است