با توقف IPO مورچه ، چین خواستار تنظیم fintech است

مردم از دفتر مرکزی خلق چین (PBOC) ، بانک مرکزی ، در پکن ، چین عبور می کنند ، 28 سپتامبر 2018.

جیسون لی | رویترز

پکن – درست چند روز پس از تعلیق ناگهانی IPO گروه Ant – که قرار بود بزرگترین IPO باشد – مقامات مالی چین بر لزوم تنظیم فناوری مالی تأکید کردند.

اما آنها نهادها را از کار با Ant – یکی از شرکتهای وابسته Alibaba که Alipay ، یکی از دو سیستم عمده پرداخت تلفن همراه در کشور را اداره می کند ، منصرف نمی کنند. مورچه همچنین شرکت های تابعه ای را که در زمینه وام تجاری و سرمایه گذاری شخصی مشارکت دارند ، فعالیت می کند. این شرکت با بانک های بزرگ و م institutionsسسات مالی مشارکت بسیاری دارد.

لیست دوگانه گروه مورچه در شانگهای و هنگ کنگ در ابتدا برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود ، اما این لیست فقط دو روز قبل لغو شد.

لیانگ تائو ، نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین ، در مورد مورچه گروه گفت که “ما … امیدواریم همه ، مطابق با قوانین و مقررات ، بتوانند با هم تجارت مشترک را حفظ و انجام دهند.” CNBC سخنان وی را که به زبان ماندارین ارائه شده ترجمه کرد.

با ظهور پرداخت های تلفن همراه و بانکداری آنلاین در چین طی سال ها ، لیانگ گفت که کمیسیون مجوزهای صنعت مالی را صادر کرده است ، در حالی که منافع مصرف کنندگان را در ذهن داشته است.

در پایان ماه اکتبر ، کمیته ثبات مالی چین در جلسه ای گفت که فناوری مالی به سرعت در حال توسعه است و رابطه بین توسعه اقتصادی ، ثبات و امنیت باید به خوبی کنترل شود.

روز دوشنبه ، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین گفت کنترل کننده مورچه گروه جک ما ، رئیس اجرایی اریک جینگ و مدیر عامل شرکت سیمون هو توسط بانک های خلق چین (PBOC) ، کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین ، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین احضار و مصاحبه کردند ، و دولت امور خارجه ارز.

همچنین در روز دوشنبه ، تنظیم كنندگان پیش نویس قوانینی را صادر كردند كه سعی در بالا بردن استانداردهای وام دهی آنلاین و محدود كردن مبلغ موجود برای وام گرفتن بود.

روز بعد ، بورس اوراق بهادار شانگهای با اشاره به جلسه و تغییر در تنظیم مقررات مالی ، IPO را به حالت تعلیق درآورد.

لیو گووکیانگ معاون فرماندار PBOC روز جمعه به خبرنگاران گفت تصمیم بورس اوراق بهادار شانگهای با توجه به منافع مصرف کنندگان و حمایت از سرمایه گذاران ، اطمینان از توسعه سالم و پایدار بازار مالی در بلند مدت و مطابق با قانون گرفته شده است.

وی همچنین متعهد شد كه بانك مركزی “مطابق با ایده تنظیم توسعه و تشویق نوآوری ، طبق قانون به نظارت مالی خود ادامه خواهد داد.” لیو گفت: باید نوآوری مالی ، حفاظت از اقتصاد و جلوگیری از خطرات مالی سیستمی برابر باشد.

این دو مقام در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تلاش برای بهبود پشتیبانی سیستم مالی از مشاغل و رشد اقتصادی در چین صحبت می کردند. آنها به طور خاص در مورد سخنرانی بحث برانگیز ما در ماه گذشته اظهار نظر نکردند ، که به نظر می رسید از نهادهای نظارتی انتقاد می کند.

نقش Fintech در یک سیستم حاکم بر دولت

بخش بانکی حاکم بر دولت چین ترجیح داده است به جای مشاغل شخصی ، به مشاغل دولتی وام دهد. بحث این است كه شركتهای خصوصی و غالباً كوچكتر نمی توانند توانایی خود را برای بازپرداخت وامها در محیطی كه فاقد سیستم استاندارد نمره اعتبار است ، نشان دهند.

مشاغل كوچكتر به منابع دیگری روی آورده اند ، از جمله بخش بانكی سایه خارج از ترازنامه ، كه به فعالیتهای انجام شده توسط بنگاههای مالی خارج از بخش بانكی رسمی اشاره دارد و می تواند تحت نظارت نظارت نظارتی باشد.

اخیراً ، تجزیه و تحلیل داده های کلان توسط شرکت هایی مانند Ant و همکاری با بانک ها به صلاحیت بهتر توانایی وام های کسب و کار کمک کرده است.

طبق گزارش PBOC ، در پایان ماه ژوئن ، مانده وام های مصرفی بانک های تجاری چین از شرکت های فناوری 1.43 تریلیون یوان (216.08 میلیارد دلار) بود.

مقامات چینی تلاش های خود را برای بهبود وام برای مشاغل تحت مدیریت خصوصی و کوچک در پی شیوع ویروس کرونا در سال جاری افزایش دادند. طبق لیو PBOC ، سیاست هایی مانند کاهش کارمزد و به تعویق انداختن بازپرداخت بدهی 1.25 تریلیون یوان را از اکتبر وارد اقتصاد کرده است که نزدیک به هدف 1.5 تریلیون یوان در سال است.

مقررات چینی در ابتدا می تواند بسیار شلتر از سایر کشورها باشد و به رشد بی نظیر یک صنعت اجازه می دهد تا قبل از برخورد شدید با آن. یک نمونه صنعت وام دهی به همتا است که در آن بسیاری از شرکت ها با ادعای استفاده از فناوری برای اتصال مصرف کنندگان به وام ها یا محصولات سرمایه گذاری با بازده بالا ، قبل از سقوط و ورود نهادهای نظارتی ، از سرمایه گذاران پول می گیرند.

در جلسه مطبوعاتی روز جمعه ، لیو فوشو ، مشاور ارشد کمیسیون تنظیم مقررات بیمه بانکی و چین گفت که تعداد شرکت های وام دهنده همتا به همکار فعال از اوج حدود 5000 شرکت به سه وام دهنده فعلی کاهش می یابد ، که وی نامی از آنها نبرد. وی افزود: مقیاس وام ها و افراد شرکت کننده برای 28 ماه مستقیم – یا دو سال و چهار ماه کاهش یافته است.

لیو کمیسیون بانکی گفت: “از یک طرف ، ما از نوآوری معقول در صنعت مالی با فرض خطرهای قابل کنترل پشتیبانی می کنیم.” “در عین حال ، (ما) معتقدیم که نوآوری در خدمت اقتصاد واقعی است و باید به آن کمک کند.”