بانک های بزرگ گام های کودکانه را در جهت تجاری سازی بلاکچین برمی دارند

لندن – چند سال پیش ، بلاکچین بحث صنعت خدمات مالی بود. چندین بانک بزرگ در حال آزمایش این فناوری بودند که با وعده بهبود برخی از قدیمی ترین فرایندهای بخش ، اغوا شده اند.

امسال ممکن است سرمایه گذاران بخاطر اینکه می پرسند بلاکچین کجا رفته است ، بخشیده شوند. پس از هیاهوی زیاد در سال 2017 ، چون ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین سر به فلک کشید ، وام دهندگان در مورد خلبانان جدید بلاکچین مانند آن زمان زیاد سر و صدا ندارند. اما این بدان معنا نیست که آنها سرمایه گذاری در این فناوری را متوقف کرده اند.

در اصل به عنوان دفتر دیجیتال معاملات بیت کوین ایجاد شده است ، بلاکچین اساساً شکل متفاوتی از پایگاه داده است که در چندین رایانه نگهداری می شود. بانک ها تاکنون عمدتاً تصمیم گرفته اند که برخی اصول را در پشت بلاکچین دنبال کنند و این فناوری را برای موارد مختلف استفاده با رمزنگاری تطبیق دهند.

دیوید راتر ، بنیانگذار و مدیرعامل ، به “Squawk Box Europe” CNBC گفت که در ایتالیا ، بیشتر بخشهای بانکی این کشور از Spunta ، یک شبکه بلاکچین مبتنی بر فناوری شرکت R3 مستقر در نیویورک ، برای ایجاد توازن بین آنها استفاده می کنند.

اوایل هفته جاری گفت: “ما مدتی است که در مورد وعده بلاکچین سازمانی صحبت کرده ایم و عالی است که سرانجام آن را در عمل ببینیم و در مقیاس کار کنیم.”

هنوز هم ، بازار ایتالیا فقط بخشی از صنعت بانکداری اروپا – و البته در سراسر جهان – را نشان می دهد ، در حالی که سازگاری حساب ها فقط یک مورد استفاده است که به گفته کارشناسان می توان از بلاکچین استفاده کرد.

راتر گفت: “این یک شروع است.” “ما بسیار دوست داریم که این تصویب را در سایر کشورهای اروپایی و سپس در سطح جهانی ببینیم. زیرساخت هایی که آنها در اختیار دارند ، زمینه ایجاد فن آوری های دیگر را فراهم می کند که واقعاً می توانند در پایین ترین سطح آنها تأثیر داشته باشند.”

یک بیت کوین روی اسکناس اروپا.

آلن پیتون | NurPhoto از طریق گتی ایماژ

برای برخی از بانک های بزرگ ، تمرکز به طور فزاینده ای معطوف شده است تا دریابد که چگونه آنها در واقع می توانند از بلاکچین درآمد کسب کنند. به عنوان مثال JPMorgan Chase ، اخیراً نشان داد ارز دیجیتال داخلی JPM Coin برای اولین بار با یک مشتری فناوری بزرگ به کار خود ادامه داده است.

ارزهای دیجیتال

به گفته لکس سوکولین ، رئیس فین تک در شرکت بلاک چین ConsenSys ، بیماری همه گیر ویروس کرونا ممکن است نقشی در تحریک بانک ها برای عرضه محصولات بلاکچین تجاری مناسب داشته باشد.

وی از طریق ایمیل به CNBC گفت: “اجبار به تحول دیجیتال به عنوان روش اصلی کار قطعاً به بانک ها کمک می کند تا روی ریل پرداخت دیجیتال تمرکز کنند.”

سوكولین افزود كه بانك ها و سایر م institutionsسسات مالی نیز اكنون در آزمایش ارزهای دیجیتال مانند گذشته مرددتر هستند. با کاهش استفاده از پول نقد در بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته – به ویژه در میان همه گیر بودن – بانک های مرکزی اکنون در حال جستجو برای دستیابی به پول مجازی خود هستند ، در حالی که کارگزاری هایی مانند Fidelity به مشتریان خود اجازه می دهند در رمزنگاری سرمایه گذاری کنند.

بانک خلق چین در حال آزمایش نسخه دیجیتالی یوان است ، در حالی که سایر بانک های مرکزی چارچوبی را برای چگونگی عملکرد چنین ارزهای مجازی تعیین کرده اند. ConsenSys ، به رهبری جوزف لوبین ، بنیانگذار Ethereum ، در حال کار بر روی پروژه های ارز دیجیتال بانک مرکزی در هنگ کنگ ، استرالیا ، فرانسه و تایلند است.

سوكولین گفت: “تصور ما این است كه این پذیرش و تحول در بیشتر كشورها افزایشی خواهد بود ، اما در بعضی از جغرافیای های كشور شدید است.” “سیستم های پرداخت معمولاً جایگزین یکدیگر نمی شوند ، بلکه به طور فزاینده در بالای ریل ها ساخته می شوند.”

راتر R3 گفت که بیشتر بانک های تجاری در اروپا می توانند به دنبال فناوری بلاکچین برای بهبود سودآوری خود باشند.

وی گفت: “اتخاذ فناوری های بلاکچین یک سفر دشوار است زیرا در سطح صنعت محاسبه می شود.” “هنگامی که این کمی از درد را از دست دادید ، پایه بسیار خوبی برای ارائه برنامه های دیگر بسیار راحت تر خواهید داشت.”

وی افزود که بانک های مرکزی بیش از هر زمان دیگری تمرکز خود را روی ارزهای دیجیتالی قرار داده اند. طبق گزارش Accenture ، امسال در میان Covid-19 قرار است استفاده از وجه نقد در برخی از کشورها – به اندازه 28 درصد در انگلیس – به شدت کاهش یابد. بانک انگلیس یکی از بانک های مرکزی است که چشم انداز انتشار ارز دیجیتال را ارزیابی می کند.