بانک مرکزی انگلستان از “بزرگترین ارتقا” پیش بینی رشد تا کنون دفاع می کند

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان (BOE)، در جریان کنفرانس خبری گزارش سیاست پولی در مقر این بانک در شهر لندن، بریتانیا، در روز پنجشنبه، 11 می 2023.

بلومبرگ | گتی ایماژ

لندن – اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه از تغییر در پیش‌بینی رشد این بانک در بریتانیا دفاع کرد و گفت که “بزرگترین ارتقا” آن منعکس کننده چشم‌انداز اقتصادی در حال تغییر است.

بانک مرکزی در نشست سیاستگذاری خود در اوایل پنجشنبه گفت که دیگر انتظار ندارد بریتانیا در سال جاری وارد رکود شود.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

CPI معاملاتی: آنچه که JPMorgan می بیند که بازار چهارشنبه در این سناریوها انجام می دهد

CNBC Pro

ماه‌ها قبل، این کشور پیش‌بینی کرده بود که این شهرستان با طولانی‌ترین رکود خود مواجه خواهد شد، که پس از آن اعلام کرد احتمالاً سطحی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

این بانک روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار می رود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در نیمه اول سال جاری ثابت بماند و تا اواسط سال 2024 0.9 درصد و تا اواسط سال 2025 0.7 درصد رشد کند. در نشست قبلی خود در فوریه، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در نیمه دوم سال 2022 حدود 0.75 درصد کاهش یابد.

بیلی به Joumanna Bercetche از CNBC گفت: “ممکن است این بزرگترین ارتقاء باشد که ما تا به حال انجام داده ایم.”

با این حال، او اصرار داشت که پیش‌بینی کلی ضعیف است.

او افزود: “با این حال، بیایید صادق باشیم، سطح هنوز بسیار پایین است.”

این بانک به دلیل عدم ارائه پیش بینی های دقیق رشد مورد انتقاد قرار گرفته است، که می تواند تلاش های آن برای مبارزه با تورم همچنان بالا را متوقف کند.

با این حال، بیلی گفت که پیش‌بینی‌ها بر اساس داده‌های مشروط است که در معرض نوسانات مکرر و قابل توجه است.

او گفت: “آنها مشروط به قیمت بازار مالی هستند، آنها مشروط به قیمت کالاها هستند، آنها مشروط به سیاست های دولت هستند. بنابراین، با تغییر این شرایط، پیش بینی های خود را تغییر می دهیم.”

او گفت: «ما با همه این موارد برخورد کرده‌ایم، به همین دلیل است که پیش‌بینی‌های ما تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد.

بیلی بانک مرکزی انگلیس از بزرگترین ارتقای رشد تا کنون دفاع می کند

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اذعان داشت که بانک باید در ارتباط بهتر عمل کند. این به دنبال تقلب قبلی هاو پیل، اقتصاددان ارشد BOE است که گفته بود بریتانیایی ها باید بپذیرند که اکنون به دلیل تورم سرسختانه بالا وضعیت بدتری دارند.

او گفت: “اینکه مردم چگونه انتظارات خود را در مورد تورم آینده شکل می دهند برای ما بسیار مهم است. عبارت بسیار مهم است، زیرا می خواهم تاکید کنم، ما نسبت به تاثیری که این روی مردم در این کشور می گذارد بسیار حساس هستیم.”

بیلی درباره نظرات پیل گفت: «این انتخاب کلمات درست نیست.

با این حال، او افزود که به کاهش “سریع” تورم در ماه های آینده خوش بین است.

اوایل روز پنجشنبه، بانک مرکزی بریتانیا تعهد خود را برای مقابله با افزایش قیمت ها حفظ کرد و نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و نرخ بانک اصلی را به 4.5 درصد رساند.

شاخص کل قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس سالانه 10.1 درصد افزایش یافت که ناشی از افزایش مداوم صورت‌حساب‌های مواد غذایی و انرژی بود. تورم اصلی که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی، انرژی، الکل و تنباکو را شامل نمی‌شود، طی 12 ماه منتهی به مارس 5.7 درصد افزایش یافت، بدون تغییر نسبت به فوریه.

– الیوت اسمیت از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.