بانکداران گلدمن ساکس با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کمک به انجام معاملات M&A

ریچارد نیوستد | لحظه | گتی ایماژ

هواپیماهای بدون سرنشین به وال استریت رسیده اند.

طبق گفته استفان فلدگوئیس ، رئیس جهانی ادغام و ادغام شرکت ، گلدمن ساکس ، بزرگترین مشاور ادغام در جهان ، در میان بانک های سرمایه گذاری است که از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند تا مشتریان خود را از شرکت هایی که مناقصه می کنند ، مشاهده کند.

بعد از اینکه Covid-19 چشم انداز میزبانی بازدیدهای حضوری با گروه پیشنهاد دهندگان را ناامن کرد ، هواپیماهای بدون سرنشین درجه تجاری برای انجام تورهای مجازی از همه موارد از حمل و نقل بنادر و راه آهن گرفته تا کارخانه های شیمیایی ، انبارها و مکان های خرده فروشی جعبه بزرگ استفاده شده است. گفت

فلدگوئز در یک مصاحبه تلفنی گفت: “ما در سراسر دنیا تجارتهای مستقر در دارایی را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازدید از سایت و پروازهای خود فروخته ایم.” “این به خریداران اعتماد به نفس لازم را می دهد زیرا هنگام خرید مشاغل ، می خواهید آنچه را خریداری می کنید ببینید ، لمس کنید و احساس کنید. “

این آخرین نمونه از نحوه شیوع بیماری همه گیر در گوشه و کنار خیابان وال استریت است که یکی از قدیمی ترین مدارس و دارای مقاومت در برابر فناوری است. بانکداری سرمایه گذاری به طور سنتی برای پشتیبانی از بانکداران ارشد که ارزشمندترین دارایی آنها روابطشان است ، با ضیافت شامهای پر از شادی و رویدادهای اجتماعی ، به افسران شرکت ها و اعضای هیئت مدیره به عناوین بیست و چند ساله (با استفاده از اکسل و پاورپوینت ، نرم افزار اختراع شده) متکی بود.

اما ویروس کرونا به جلسات غیرحضوری و مسافرت های مکرر فرآیند مراقبت های لازم در ادغام و ادغام پایان داد. اکنون ، معاملات تقریباً به طور کامل در صفحه نمایش بسته شده است ، با استفاده از ابزارهای دور کنفرانس از جمله Zoom ، BlueJeans ، Cisco Webex و Microsoft Teams. به عنوان جایگزین تورهای حضوری سایت ، از هواپیماهای بدون سرنشین برای فیلم های ضبط شده یا جلسات زنده استفاده می شود.

فلدگوئز گفت: از چند صد معامله ای كه گلدمن در طول همه گیرى به آنها توصیه كرده است ، بیش از 95 درصد آنها بدون هیچ گونه تعامل رو در رو انجام شده است.

او می گوید: هواپیماهای بدون سرنشین احتمالاً در اینجا بمانند: “ما معتقدیم که برای همیشه چشم انداز M&A را تغییر می دهد.”

گلدمن تنها بانک سرمایه گذاری نیست که از این فناوری استفاده می کند ، این کار در ارتش آغاز شده است و شروع به استفاده گسترده در برنامه های کاربردی از تحویل بسته تا نظارت بر کوسه های سفید بزرگ می کند. JPMorgan Chase ، که دارای بزرگترین تجارت بازار سرمایه در جهان است ، یکی دیگر از شرکتهایی است که در معاملات به فناوری هواپیماهای بدون سرنشین متکی است ، به گفته شخصی که از روندهای بانک مطلع است.

حتی بانک های سرمایه گذاری بوتیک نیز از آنها استفاده کرده اند. هنگامی که مشاور بازار میانی TKO میلر به فروش SPI Lighting ، سازنده تجهیزات نورپردازی معماری ، کمک کرد تا خود را به یک رقیب بفروشد ، یک حلزون دو دقیقه ای صدای جیر جیر درست کرد که با نمای هوایی از مقر اصلی 130،000 فوت مربع شروع به کار می کند ، و در سراسر کارخانه شرکت می چرخد. کف و انبار

اریک ایدم ، بانکدار باسابقه TKO گفت: “ما مزایای فیلم های هواپیماهای بدون سرنشین را اثبات کردیم.” “همه گیری ، آن را به یک ضرورت تبدیل کرده است ، اما مردم از این موضوع بسیار خوشحال هستند ، احساس می کنند که در ابتدای کار درک بهتری از تجارت دارند.”

Eidem گفت ، هزینه هواپیماهای بدون سرنشین تجاری تقریباً 1000 دلار و بالاتر است ، اما بانكداران معمولاً فیلمبردارانی را استخدام می كنند كه بابت تولید تورهای نرم افزاری و ویرایش شده 10 هزار دلار به بالا هزینه می گیرند.

رژیم جدید از راه دور در هنگام بازگشت تاول در فعالیت معاملات ایستاده است. پس از وقفه در ماه های آوریل ، مه و ژوئن ، زمانی که شرکت های آمریکایی برای زنده ماندن از بیماری همه گیر تمرکز خود را برای جمع آوری میلیاردها دلار بدهی و سهام در بازار متمرکز کردند ، شرکت ها سپس برای به دست آوردن موقعیت خود برای واقعیت جدید ، به تملکات روی آوردند. براساس Dealogic ، اعلامیه های معاملات در سه ماهه سوم با 152 درصد جهش به 1.13 تریلیون دلار رسیده است.

طبق گفته ارائه دهنده داده های مالی ، گلدمن از نظر تعداد معاملات و ارزش معاملات مشاور عالی رتبه است و پس از وی مورگان استنلی ، JPMorgan و بانک آمریکا قرار دارند.

طبق گفته بانکداران ، تغییر فناوری ریتم معمول روند M&A را تغییر داده است. در گذشته ، مشاوران خریداران بالقوه را به عنوان تعداد انگشت شماری ، برای مثال ارائه مدیریت ، جلب می کردند. اکنون ، از آنجا که روند کار کارآمدتر است ، بانکداران Goldman و جاهای دیگر در مراحل بعدی با دو برابر پیشنهاد دهنده کار می کنند و احتمال یک مسابقه موفق را افزایش می دهند.

استفاده از فناوری از راه دور حتی پس از پایان همه گیر شدن بیماری ، تأثیر طولانی مدت بر سفرهای تجاری و حتی نیازهای پرسنلی در شرکت های وال استریت خواهد داشت. بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت ، این ماه در کنفرانس DealBook نیویورک تایمز گفت که بیش از نیمی از سفرهای تجاری احتمالاً برنخواهند گشت.

در دنیای پس از Covid ، بانکداران همچنان در جاده ها ظاهر می شوند و به دنبال ایجاد رابطه با بازیگران اصلی هستند. جیمی دیمون ، مدیر عامل JPMorgan Chase گفت که برای او “راهی وجود ندارد” که کمتر برای دیدن مشتریان و کارمندان سفر کند. به گفته بانکداران ، اما بخشهای کلیدی فرآیند معامله که از نظر لجستیکی پیچیده تر و راحت تر از کنفرانس ویدیویی هستند ، از دور باقی می مانند.

یک بانکدار که حاضر به گفتن صراحت وی نیست ، گفت: “من مطمئن نیستم که شما هرگز دوباره 40 نفر را در یک اتاق تماشا کنید تا یک تیم مدیریتی نمایش سگ و تسویه حساب خود را انجام دهند.” “برای سوار شدن به 40 نفر در هواپیما ، همه آنها را در هتل ها اقامت دهید ، برای رفتن به یک جلسه 5 ساعته و بازگشت ، دو یا سه روز از هفته شما طول می کشد. اکنون ، به معنای واقعی کلمه ، فقط 5 ساعت طول می کشد تا جلسه ، و شما از خانه خود خارج نشده اید. “