اوپک پیش بینی تقاضای 2020 را در مورد موارد Covid دوباره کاهش می دهد

پل پاتنام ، 53 ساله ، دامدار و پمپاژ مستقل قراردادی از 25 دسامبر 2019 از کنار جک پمپ در Loving County ، تگزاس عبور می کند.

Angus Mordant | رویترز

لندن – اوپک روز چهارشنبه پیش بینی تقاضای جهانی نفت خود را برای باقیمانده سال جاری و 2021 کاهش داد و دلیل آن را چشم انداز اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار و افزایش موارد ویروس کرونا عنوان کرد.

در گزارشی که از نزدیک مشاهده شده است ، گروه کشورهای تولیدکننده نفت اظهار داشتند که اکنون انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در سال در سال 2020 حدود 9/8 میلیون بشکه در روز منقبض شود. این بازنگری 0.3 میلیون بشکه ای نسبت به ارزیابی ماه گذشته را نشان می دهد.

برای سال آینده ، اوپک گفت که رشد تقاضای نفت 6.2 میلیون بشکه سالانه افزایش می یابد ، که نشان دهنده تجدیدنظر به سمت پایین 0.3 میلیون بشکه دیگر از گزارش ماه اکتبر خود است. این گروه به طور پیوسته چشم انداز تقاضای نفت خود را برای سال 2021 از انتظار اولیه 7 میلیون در ژوئیه کاهش داده است.

اوپک در این گزارش گفت: “این بازنگری های نزولی عمدتا تعدیل رو به پایین چشم انداز اقتصادی در کشورهای OECD را به دلیل اقدامات مهار COVID-19 ، با تأثیرات سو ad همراه بر حمل و نقل و تقاضای سوخت صنعتی تا اواسط سال 2021 در نظر می گیرد.”

این گزارش پیش از نشست 30 نوامبر و 1 دسامبر این گروه با متحدان غیر اوپک برای بحث در مورد مرحله بعدی سیاست تولید نفت ارائه شده است.

اتحاد انرژی ، گروهی که در مجموع تحت عنوان OPEC + شناخته می شود ، با کاهش رکورد عرضه 9.7 میلیون بشکه در روز از اول ماه مه موافقت کرد. متعاقباً این کاهش در ماه آگوست به 7.7 میلیون کاهش یافت و OPEC + اعلام کرد که قصد دارد سال آینده کاهش یابد.

“خطرات باقی می مانند”

شوک تقاضا تحت هدایت ویروس کرونا باعث کاهش قیمت نفت در سال 2020 ، با اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی همزمان با سفر و فعالیت اقتصادی محدود شده است.

کاهش اقدامات قفل در سه ماهه سوم به بهبود تقاضای جهانی نفت کمک کرد ، اما اوپک اکنون از افزایش تعداد موارد گزارش شده Covid-19 می ترسد که بهبود مورد انتظار را از بین ببرد.

اوپک گفت: “در حالی که موارد جدید آلودگی به COVID-19 در ماه اکتبر در ایالات متحده و اروپا افزایش می یابد ، دولت ها را مجبور به اجرای مجدد تعدادی از اقدامات محدود کننده می کند ، تصور می شود که سوخت های مختلف از جمله سوخت حمل و نقل سنگین تر است.”

سازمان کشورهای صادرکننده نفت – آرم اوپک در مقر سازمان ها در وین ، اتریش دیده می شود.

جاکوب پورزیکی | NurPhoto | گتی ایماژ

معاملات آتی نفت خام برنت در بعد از ظهر چهارشنبه با 44 دلار و 84 سنت در هر بشکه معامله شد که حدود 2.8 درصد رشد داشت ، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس میانی آمریکا 42.52 دلار بود که 2.8 درصد نیز بالاتر است.

هر دو قرارداد نفتی در سرعت بودند تا سومین جلسه معاملاتی متوالی مثبت خود را به ثبت برسانند ، زیرا امید به استفاده از واکسن ویروس کرونا برای تقویت احساسات بازار ادامه داشت.

Pfizer و BioNTech روز دوشنبه گفتند که نتایج اولیه نشان داد که کاندید واکسن آنها بیش از 90٪ در پیشگیری از عفونت های Covid مثر است. امید است که یک واکسن ایمن و موثر بتواند به پایان شیوع ویروس کرونا منجر شود که بیش از 1.27 میلیون نفر جان خود را از دست داده است.

چالشهای بزرگی قبل از پخش واکسن Covid-19 باقی مانده است ، اما بازارهای انرژی اخبار را تشویق کرده اند.

با نگاهی بیشتر به آینده ، اوپک هشدار داد “خطرات مربوط به تقاضای نفت همچنان باقی می مانند”.

این گروه گفت: “پیشرفت های مداوم در همه گیر COVID-19 در میان آخرین اخبار مربوط به احتمال واکسن قریب الوقوع ، همچنان بر بهبودی تسلط خواهد یافت.”

“تأثیر ساختاری همه گیری در بخشهای مختلف ، به ویژه بخش حمل و نقل ، تا سال 2021 ادامه خواهد داشت.”