انگلیس قصد دارد فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را از سال 2030 ممنوع کند

این عکس شارژ یک ماشین الکتریکی را در خیابانی در لندن نشان می دهد.

مایلز ویلیس | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

بر اساس برنامه های اعلام شده توسط نخست وزیر بوریس جانسون ، انگلیس فروش اتومبیل ها و وانت های جدید دیزلی و بنزینی (بنزینی) را از سال 2030 متوقف خواهد کرد.

این اقدام بخشی از یک طرح 10 ماده ای گسترده تر برای یک انقلاب به اصطلاح “سبز صنعتی” است که هدف آن ایجاد حدود 250،000 شغل و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

این طرح که اواخر سه شنبه شب در مقاله ای توسط جانسون در فایننشال تایمز نوشته شده و صبح روز چهارشنبه در وب سایت دولت منتشر شده است ، در طیف وسیعی از مناطق از جمله جذب و ذخیره کربن ، تولید هیدروژن کم کربن ، باد خارج از کشور و انرژی هسته ای متمرکز خواهد بود. .

ممنوعیت وسیله نقلیه نشان دهنده شتاب بخشیدن به اهداف قبلی است. مقامات انگلستان قبلاً گفته بودند كه فروش ون های بنزینی و دیزلی و اتومبیل های جدید در سال 2040 به پایان می رسد.

هدف جدید 2030 پس از آنچه دولت به عنوان “مشاوره گسترده با تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو” توصیف کرد ، صورت می گیرد. با این حال ، دولت همچنان “اجازه فروش اتومبیل های هیبریدی و ون هایی را خواهد داد که می توانند مسافت قابل توجهی را رانندگی کنند و تا سال 2035 کربنی از لوله خروجی خارج نشود.”

از نظر بودجه ، 1.3 میلیارد پوند (حدود 1.72 میلیارد دلار) به منظور بهبود زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) هزینه می شود ، در حالی که 582 میلیون پوند برای کمک های مالی برای کاهش هزینه وسایل نقلیه الکتریکی و تشویق جذب سرمایه اختصاص داده می شود.

علاوه بر این ، تقریباً 500 میلیون پوند در طول چهار سال آینده برای “توسعه و تولید گسترده باتری های وسایل نقلیه الکتریکی” هزینه خواهد شد.

با توجه به اینکه وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی هنوز هم اکثریت وسایل نقلیه رانده شده در جاده های انگلستان را نشان می دهند ، در صورت تحقق هدف 2030 موانع روشنی وجود دارد که باید برطرف شود.

تام هگارتي ، تحليلگر اصلي شركت Wood Mackenzie ، در بيانيه اي گفت: “كمتر از 10٪ از اتومبيل هاي فروخته شده در انگلستان طي سال 2020 تاكنون از نوع باتري بوده است.”

وی افزود: “رسیدن به 100٪ نیاز به تلاش زیادی در کل زنجیره تأمین و همچنین اطمینان از فراهم بودن زیرساخت شارژ سریع کافی برای نگهداری همه وسایل نقلیه الکتریکی جدید … در جاده دارد.”

انگلیس یکی از بسیاری از کشورهایی است که به دنبال خاتمه فروش خودروهای بنزینی و دیزلی است.

به عنوان مثال دانمارک ، پیشنهاد حذف تدریجی فروش اتومبیل های دیزلی و بنزینی در سال 2030. و نروژ که مدتها به عنوان رهبر جهانی در زمینه تصویب وسایل نقلیه الکتریکی شناخته می شد ، می خواهد تا سال 2025 تمام وانت های سبک و اتومبیل های سواری فروخته شده انتشار صفر داشته باشند.

مایک هاوز ، مدیر اجرایی جامعه تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT) ، به انگلیس بازگشت ، گفت که “مهلت جدید ، با سرعت یک دهه ، یک چالش اساسی را ایجاد می کند.”

هاوز در ادامه افزود كه SMMT از مشاهده “پذيرش اهميت تكنولوژي هاي انتقال تركيبي” و “متعهد كردن هزينه هاي بيشتر براي مشوق هاي خريد” خوشحال شد.

“سرمایه گذاری در قابلیت تولید EV به همان اندازه مورد استقبال قرار می گیرد زیرا ما می خواهیم این انتقال” در انگلستان انجام شود “، اما اگر بخواهیم همچنان به عنوان یک صنعت و یک بازار رقابتی باقی بمانیم ، این فقط شروع آنچه که لازم است است.”