اتوپلاستی Otoplasty یا جراحی زیبایی گوش چیست؟

پس از برش، قسمت اضافی از غضروف حذف خواهد شد. در بزرگسالان که غضروف سخت تر دارند ، جراحی گوش باید با حذف یا تغییر محل غضروف پس از انجام یک برش کوچک در گوش انجام شود. گوشهای بیرون زده باعث کاهش اعتماد به نفس هم در کودکان و هم در بزرگسالان میشود، در نتیجه این دسته از افراد سعی میکنند گوشهایشان را با موهای سر بپوشانند یا از مدل موها یا کلاههایی که باعث دیده شدن گوشهایشان میشود اجتناب نمایند. البته بعضی از انواع بخیه ها جذب پوست می شوند و برخی دیگر نیاز به کشیده شدن پس از چند هفته دارند. اگر گوش کودک شما ظاهری نامناسب دارد با جراحی مانع از خجالتی شدن او شوید. اگر بیمار کودک باشد، باید از قبل به مدرسه اطلاع دهید، چون بعد از روند، چند روز استراحت برای بهبود پس از درمان مورد نیاز می باشد. اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش غالباً برای درمان کودکان و بزرگسالانی انجام میشود که گوشهایشان برجسته و یا اصطلاحاً خیلی از سرشان دور است. لازم است ذکر شود که تنها گونه ای از اسب هاست که تغییر ژنتیکی ندادهاست و گونه غیر اصیل از آن بر خلاف نژادهای دیگر وجود ندارد و با جفت غیر همگون خود جفتگیری نمیکند.

پروتزهای گونه سایزها و شكلهای مختلفی دارد كه پزشك برای هر بیمار پروتز مناسب را انتخاب خواهد كرد. قبل از عمل به شما داروهایی تزریق می شود تا احساس راحتی داشته باشید و هیچ گونه دردی را حس نکنید. با در نظر گرفتن این نکات، می توانید انتخاب برتری از جراح بینی در تهران داشته باشید. هم چنین نحوه برش و مکان برجستگی های باقی مانده نیز به روش انتخاب شده بستگی دارد. هم چنین در مورد فعالیت های روزانه خود مثل حمام کردن و انجام فعالیت های بدنی و شروع آن نیز از پزشک سوال کنید. در این صورت پزشک ممکن است از شما بخواهد قبل از عمل و در دوره ترمیم، از کشیدن سیگار خودداری کنید. البته چون این زخمها در امتداد خط رویش مو یا در خطوط طبیعی صورت و گوش قرار دارد، پنهان میشود. یک ظاهر طبیعی توجهات را از شکل و اندازه گوش دور میکند.

هدف از اتوپلاستی، اصلاح شکل گوش به شکل و اندازه طبیعی آن است و تعادل را بین اجزای صورت برقرار میکند. اصلاح حتی جزئیترین بدشکلیها در شکل، برجستگی و اندازه گوشها میتواند تأثیر بسزایی در ظاهر و اعتماد به نفس شما بگذارد. اتوپلاستی نوعی از جراحی گوش است که برای اصلاح شکل، برجستگی و اندازه گوش انجام میشود. لازم است دو تا شش هفته یک هدبند گشاد بپوشید که گوش شما را بپوشاند. جراح شما معیارهایی را در نظر میگیرد تا شرایط شما را برای اتوپلاستی ارزیابی نماید. هم چنین اگر از نتیجه به دست آمده راضی نیستید، در مورد جراحی تجدید نظر با پزشک خود مشورت کنید. چند روز پس از اتوپلاستی، پزشک باندها را جدا می کند. برای انجام این عمل فرد را بیهوش کرده و عمل را انجام می دهند.اما بلافاصله بعد از عمل بیمار به هوش می آید.لازم است که بعد از عمل یک فرد بالغ همراه بیمار باشد و تا 7 روز بعد از عمل بیمار نیاید رانندگی کند. مالک باید چگونه قدم بردارد تا آن اهداف محقق شود؟ اما همیشه خطراتی وجود دارد که باید در هنگام انجام هر نوع عمل جراحی به آن توجه داشت. بسیار ی از افراد به دلیل مشکلات مادرزادی گوش و در اثر اتفاق یکی از گوش هایشان با ناهنجاری های مختلفی مواجه می شود حال مشکلات زیبایی مانند یکسان نبودن گوش ها و موقعیت های نامناسب قرار گیری گوش معمولا به جراحی هر دو گوش نیاز دارد و با جراحی زیبایی گوش ،بازسازی و تغییر شکل گوش انجام می شود .جراحی گوش دوطرفه به مانند همان جراحی گوش یک طرفه بوده با این تفاوت که جراح گوش علاوه بر موقعیت قرار گیری باید یکسان سازی و قرینگی را به طوری که گوش ها باسر هماهنگی لازم را داشته باشند ،انجام دهد .دوره نقاهت پس از جراحی گوش دو طرفه بیشتر بوده و علائمی همچون خارش و درد در عمل اتوپلاستی دو طرفه افزایش پیدا می کند .

بخیه های داخلی و جذبی نیز برای خلق پشتیبانی از گوش های تازه شکل گرفته و حفظ آنها در موقعیت جدیدشان مورد استفاده قرار می گیرند. در انتها نیز تعدادی بخیه برای بستن محل برش، زده می شود. در سایر موارد نیز از داروهای بی هوشی استفاده می شود. این جراحی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود و نیاز به استراحت ندارد و همچنین بازگشتی ندارد. بیهوشی عمومی به طور معمول گزینه مطلوب تری برای کودکان کوچکتر محسوب می شود. جراحی تحت بیهوشی عمومی و یا خواب عمیق در یک مرکز جراحی یا بیمارستان با انجام یک برش در بین اتصال گوش و سر و به طور معمول با برداشتن مقادیر مناسب از پوست آن ناحیه و فرم دادن به غضروف گوش با بخیه های مخصوص انجام می گردد. تا زمان بهبودی هر عملی که باعث افزایش فشار خون و ضربه زدن به ناحیه ی عمل شود نهی میشود چرا که بهبودی را به درمان گوش برجسته با چسب تعویق می اندازد. حتی اگر سامسونگ A70 دارید بازهم ارزش ارتقا به سامسونگ A71 را دارید چرا که نه تنها ظاهر بلکه مشخصات فنی این گوشی هم دچار تغییرات بزرگ شده است. متخصصین کلینیک زیبایی رازی به تناسب آناتومی و هدف هر بیمار، روشی را طراحی میکنند که به بهترین نحو ظاهر ایشان تغییر یابد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان گوش برجسته کودک لطفا از سایت ما دیدن کنید.