اتحادیه اروپا می گوید آمازون با نقض قوانین ضد انحصاری ، تحقیقات دوم را آغاز می کند

لندن – کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت که آمازون با استفاده از داده های فروشندگان مستقل برای منافع خود ، قوانین ضد انحصاری اروپا را نقض کرد.

همچنین از تحقیقات رسمی دوم در مورد فرآیندهای تجارت الکترونیکی این شرکت خبر داده است.

در بیانیه ای ، کمیسیون گفت آمازون از اطلاعات فروشندگان شخص ثالث – مانند شماره سفارش ، درآمد و تعداد بازدید کنندگان – برای اطلاع از تصمیمات تجاری استراتژیک خود مانند کاهش قیمت محصولات استفاده می کند.

این مسئله به دلیل نقش دو جانبه آمازون در فروش محصولات خود ، و عمل به عنوان یک بستر برای فروشندگان مستقل – گاهی رقیب – بوجود می آید..

مارگرت وستاجر ، رئیس رقابت اتحادیه اروپا ، در بیانیه گفت: “اطلاعات مربوط به فعالیت فروشندگان شخص ثالث نباید به نفع آمازون باشد زیرا این شرکت به عنوان رقیبی برای این فروشندگان عمل می کند.”

این کمیسیون ، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا ، تحقیقاتی را در مورد خرده فروش آنلاین در ژوئیه 2019 درباره نگرانی ها از رفتارهای ضد رقابتی آغاز کرد.

آمازون گفت که با گفته های کمیسیون مخالف است و “تمام تلاش خود را برای اطمینان از درک دقیق واقعیت ها ادامه خواهد داد.” گفته شد كه كمتر از 1٪ از بازار خرده فروشی جهانی را نشان می دهد.

این غول تجارت الکترونیکی گفت: “هیچ شرکتی بیش از آمازون به کسب و کارهای کوچک اهمیت نمی دهد یا در حمایت از آنها بیش از دو دهه گذشته کار نکرده است.”

دومین تحقیق ضد انحصاری کمیسیون بررسی می کند که چطور شرکت فروشنده هایی را که از طریق آمازون پرایم ارائه می دهند ، خدمات حق بیمه پرداخت می کند. این روش رفتار ترجیحی احتمالی تجارت خرده فروشی خود آمازون و کسانی که از خدمات تدارکات و تحویل آن (معروف به “تحقق فروشندگان آمازون”) نسبت به سایر فروشندگان استفاده می کنند ، بررسی خواهد کرد.

همچنین عملکرد “جعبه خرید” آمازون مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به مشتریان یک دکمه یک کلیک برای افزودن محصولی به سبد خرید آنها می دهد. نهادهای نظارتی و فروشندگان شخص ثالث آمریكایی قبلاً از آمازون سوال كرده اند كه كدام محصول در جعبه خرید مهم قرار می گیرد. آمازون معتقد است که جعبه خرید پیشنهادی را ارائه می دهد که فکر می کند مشتریان به طور کلی ترجیح می دهند ، در حالی که مواردی مانند قیمت ، سرعت تحویل و Prime را در نظر می گیرد.

وستاگر گفت که ، در حالی که 80 میلیون معامله و 100 میلیون محصول ذکر شده در بازار آمازون را تجربه می کرد ، “به طور فزاینده ای روشن شد که ممکن است چیزی وجود داشته باشد که ما باید در جعبه خرید بیشتر بررسی کنیم.”

این شرکت این فرصت را خواهد داشت که نتیجه گیری کمیسیون را بررسی کرده و به صورت کتبی یا از طریق دادرسی شفاهی پاسخ دهد.

توضیحات: کمیسیون های اروپا تأیید کرده اند که بیانیه اعتراضات آن که روز سه شنبه منتشر شد ، اتهامات قانونی علیه آمازون محسوب نمی شود.

– آن پالمر از CNBC در این گزارش مشارکت داشته است.