آمازون اخراج واحدهای ابری HR و AWS را آغاز می کند

آمازون روز چهارشنبه شروع به اخراج برخی از کارمندان در بخش رایانش ابری و منابع انسانی کرد.

آدام سلیپسکی، مدیر عامل خدمات وب آمازون و بث گالتی، مدیر منابع انسانی، یادداشت هایی را برای کارکنان در ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا ارسال کردند و آنها را از کاهش مشاغل مطلع کردند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

علیرغم سه ماهه اول خوب، آمازون باید اقدامات بیشتری برای مهار هزینه ها برای رشد در سال 2023 انجام دهد

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

سلیپسکی در این یادداشت نوشت: «روز سختی در سراسر سازمان ما است.

این اخراج بخشی از کاهش مشاغل اعلام شده قبلی است که انتظار می رود 9000 کارمند را تحت تاثیر قرار دهد. هفته گذشته، آمازون تعدادی از کارمندان واحد تبلیغات خود را اخراج کرد و در هفته‌های اخیر، کارکنان بازی‌های ویدیویی و پخش زنده توییچ را رها کرد.

آمازون در اوایل سال جاری دور جداگانه ای از کاهش را به پایان رساند که تقریباً 18000 کارمند را تحت تأثیر قرار داد. همراه با کاهش در این ماه، این بزرگترین اخراج در تاریخ 29 ساله آمازون است.

مدیر عامل آمازون، اندی جاسی، به شدت هزینه های شرکت را کاهش داده است، زیرا خرده فروش الکترونیکی با رکود اقتصادی و کندی رشد در کسب و کار اصلی خرده فروشی خود پیش بینی می کند. آمازون استخدام نیروی کار شرکتی خود را متوقف کرد، برخی از پروژه های آزمایشی را کنار گذاشت و گسترش انبارها را کند کرد.

Jassy با اعلام اخراج در تبلیغات و AWS نشان داد که دو تا از بزرگ‌ترین و سودآورترین کسب‌وکارهای آمازون از کاهش هزینه‌ها مصون نیستند. هم AWS و هم تبلیغات در ماه‌های اخیر با کاهش هزینه‌های شرکت‌ها در میان یک محیط اقتصادی چالش‌برانگیز، رشد کندی را تجربه کرده‌اند.

برخی از تیم‌های درون AWS در دور قبلی اخراج قرار گرفتند. به گفته یکی از کارمندان فعلی که خواست نامش فاش نشود، انتظار می‌رود که بخشی از کاهش‌ها در بازوی خدمات حرفه‌ای AWS قرار گیرد که به مشتریان کمک می‌کند مشکلات زیرساخت ابری خود را عیب‌یابی کنند. .

تعداد سران در AWS در طول همه‌گیری کووید افزایش یافت، که ثابت کرد یک موهبت بزرگ برای آمازون و سایر ارائه‌دهندگان ابری است، زیرا شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و مدارس انتقال خود را به ابر سرعت دادند.

با توجه به این رشد سریع، و همچنین فضای کلی کسب و کار و اقتصاد کلان، بسیار مهم است که ما بر شناسایی و قرار دادن منابع خود در پشت اولویت های اصلی خود تمرکز کنیم – چیزهایی که برای مشتریان اهمیت بیشتری دارند و سوزن را برای کسب و کار ما حرکت می دهند. سلیپسکی در این یادداشت نوشت. در بسیاری از موارد این بدان معناست که اعضای تیم پروژه‌ها، ابتکارات یا تیم‌هایی را که روی آنها کار می‌کنند تغییر می‌دهند، اما در موارد دیگر منجر به حذف این نقش‌ها شده است.»

آمازون قرار است درآمد سه ماهه اول خود را پس از زنگ پنج شنبه گزارش دهد. سرمایه‌گذاران به دنبال هر گونه بینشی در مورد اینکه آیا تلاش‌های Jassy برای کاهش هزینه‌ها سودآوری را بهبود بخشیده است یا خیر، و اینکه چه زمانی مدیران آمازون انتظار دارند رشد AWS دوباره تسریع شود، خواهند بود.

سهام آمازون در معاملات بعد از ظهر چهارشنبه بیش از 3 درصد افزایش یافت.

این یادداشت کامل از Selipsky است:

تیم AWS،

همانطور که می‌دانید، اخیراً تصمیم دشواری برای حذف برخی از نقش‌ها در سراسر آمازون در سطح جهانی گرفته‌ایم، از جمله در AWS. می‌خواستم به شما اطلاع دهم که مکالمه‌ها با کارمندان آسیب‌دیده AWS امروز آغاز شد و پیام‌های اعلان برای همه کارمندان آسیب‌دیده در ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا ارسال شد. در مناطق دیگر، ما فرآیندهای محلی را دنبال می‌کنیم که ممکن است شامل زمان مشاوره با نهادهای نمایندگی کارمندان باشد و احتمالاً منجر به زمان‌بندی طولانی‌تر برای برقراری ارتباط با کارمندان آسیب‌دیده شود.

در سراسر سازمان ما روز سختی است. من کاملاً متوجه تأثیر آن بر هر فرد و خانواده ای هستم که تحت تأثیر قرار می گیرد. ما سخت کار می کنیم تا با همه افراد آسیب دیده با احترام رفتار کنیم و تعدادی منابع و نقاط تماس را برای کمک به این انتقال فراهم کنیم. این همچنین شامل بسته‌هایی می‌شود که شامل پرداخت جدایی، مزایای بیمه درمانی انتقالی، و حمایت از کاریابی خارجی است.

از کسانی که امروز با آنها خداحافظی می کنیم، از شما برای هر کاری که برای این تجارت و مشتریان ما انجام داده اید سپاسگزاریم. من واقعا سپاسگزارم. از همه سازندگان AWS، از همدردی و همدلی شما با همکارانتان سپاسگزاریم.

هم اندازه کسب‌وکار و هم اندازه تیم ما در سال‌های اخیر به‌دلیل تقاضای مشتری برای ابر و ارزش منحصربه‌فردی که AWS ارائه می‌کند، به‌طور قابل توجهی رشد کرده است. این رشد به سرعت اتفاق افتاده است زیرا ما با حداکثر سرعتی که می‌توانستیم برای ساختن آنچه مشتریان به آن نیاز داشتند حرکت کردیم. با توجه به این رشد سریع، و همچنین فضای کلی کسب و کار و اقتصاد کلان، بسیار مهم است که ما بر شناسایی و قرار دادن منابع خود در پشت اولویت های اصلی خود تمرکز کنیم – چیزهایی که برای مشتریان مهم هستند و سوزن را برای کسب و کار ما حرکت می دهند. در بسیاری از موارد این بدان معناست که اعضای تیم پروژه ها، ابتکارات یا تیم هایی را که روی آنها کار می کنند تغییر می دهند. اما در موارد دیگر منجر به حذف این نقش ها شده است.

اصول و چشم انداز کسب و کار ما قوی است و ما به چشم انداز بلندمدت خود بسیار مطمئن هستیم. ما بر اساس طیف وسیعی از معیارها، از مجموعه ویژگی‌ها گرفته تا قابلیت‌های امنیتی و عملکرد عملیاتی‌مان، ارائه‌دهنده ابر پیشرو هستیم. ما بر ادامه نوآوری در زمینه هایی که برای مشتریانمان اهمیت دارد متمرکز هستیم زیرا به آنها کمک می کنیم هزینه ها را به حداقل برسانند، به سرعت نوآوری کنند و سازمان خود را متحول کنند.

من به آینده خوشبین هستم. ما با فرصت‌ها و چالش‌هایمان مقابله خواهیم کرد و به تغییر جهان ادامه خواهیم داد.

متشکرم،

آدم

و این هم یادداشت کامل گالتی:

تیم PXT،

همانطور که اندی چند هفته پیش به اشتراک گذاشت، رهبران سراسر شرکت از نزدیک با تیم‌های خود کار کرده‌اند تا تصمیم بگیرند که چه سرمایه‌گذاری‌هایی را برای آینده انجام دهند، و اولویت‌بندی آنچه برای مشتریان و سلامت بلندمدت کسب‌وکار ما اهمیت دارد. با توجه به مشارکت نزدیک PXT با کسب و کار، این تغییرات بر برنامه های OP2 ما نیز تأثیر می گذارد، و ما تصمیم دشواری برای حذف نقش های اضافی در سازمان PXT گرفته ایم.

امروز ما این به‌روزرسانی را با همکاران PXT خود به اشتراک گذاشتیم که نقش آنها در سراسر ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا تحت تأثیر قرار گرفت. در مناطق دیگر، ما فرآیندهای محلی را دنبال می‌کنیم که ممکن است شامل زمان مشاوره با نهادهای نمایندگی کارمندان باشد و احتمالاً منجر به زمان‌بندی طولانی‌تر برای برقراری ارتباط با کارمندان آسیب‌دیده شود.

این تصمیم‌ها به سادگی گرفته نمی‌شوند، و من تأثیر آن را در بین کسانی که از شرکت خارج می‌شوند و همچنین همکارانمان که باقی می‌مانند، می‌شناسم.

به کسانی که می روند، می خواهم بگویم از مشارکت شما تشکر می کنم. شما کمک کرده اید تا آمازون را به شرکت فوق العاده امروزی تبدیل کنید، و ما اینجا هستیم تا در این زمان سخت از شما حمایت کنیم. در ایالات متحده، ما بسته‌هایی را ارائه می‌دهیم که شامل یک دوره انتقالی 60 روزه غیر کاری با حقوق و مزایا کامل، به‌علاوه چند هفته دیگر از خدمت، بسته به مدت تصدی، پرداخت جدایی، مزایای انتقالی، و حمایت از کاریابی خارجی است.

در حالی که این لحظه سخت است، من از کار مهمی که در پیش داریم انرژی می گیرم. ما با هم در حال ساختن یک محل کار هستیم که به نحوه اختراع آمازونی ها و ارائه آن به مشتریان کمک می کند. از آسان‌تر کردن کارمندان برای یافتن اطلاعات و کمک‌های مورد نیازشان گرفته تا گسترش مزایای ما، به پیشرفتی که در چند سال گذشته داشته‌ایم افتخار می‌کنم. این کار معنادار بازتاب مستقیمی از پشتکار، انعطاف پذیری و رهبری PXT است. متشکرم.

لطفاً بدانید که کل PXTLT، از جمله خود من، برای پاسخ به سؤالات شما و حمایت از شما اینجا هستند.

-بت