گوگل روز پنجشنبه ممنوعیت تبلیغات سیاسی را لغو می کند

Sundar Pichai ، مدیر عامل Google ، در جریان رویداد Cloud Next شرکت 2017 در سانفرانسیسکو صحبت می کند.

بلومبرگ | گتی ایماژ

تقریباً یک ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، گوگل مکث موقت خود را در مورد تبلیغات مربوط به انتخابات برداشته است. این شرکت برای جلوگیری از بهره برداری احتمالی یا اطلاعات غلط از طریق تبلیغات ، تبلیغات را متوقف کرده بود زیرا انتظار داشت نتایج انتخابات به تأخیر بیفتد.

این شرکت در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت: “برای محافظت از کاربران ، ما به طور منظم تبلیغات را برای یک دوره گسسته نسبت به رویدادهای غیرقابل پیش بینی و” حساس “متوقف می کنیم ، زمانی که می توان از تبلیغات برای سو explo استفاده از این رویداد یا تقویت اطلاعات گمراه کننده استفاده کرد. “در حالی که دیگر این دوره پس از انتخابات را یک اتفاق حساس نمی دانیم ، اما همچنان سیاست های تبلیغاتی خود را که به طور آشکار اطلاعات نادرستی را که می تواند اعتماد به انتخابات یا روند دموکراتیک را به میزان قابل توجهی تضعیف کند ، منع می کند ، به شدت ادامه خواهیم داد.”

این بدان معناست که تبلیغ کنندگان اکنون باید بتوانند تبلیغات گوگل را در حوالی انتخابات هر دو کرسی سنا جورجیا اجرا کنند که در دور دوم در 5 ژانویه تصمیم گیری می شود و تعیین می کند که کدام حزب سنا را کنترل می کند.

این شرکت در نامه ای به تبلیغ کنندگان گفت که سیاست حوادث حساس پیرامون تبلیغات انتخاباتی خود را در روز پنجشنبه لغو خواهد کرد. این شامل تبلیغاتی است که در آن اشاره به دارندگان دفتر فعلی یا فدرال یا نامزدها ، احزاب سیاسی یا اقدامات رای گیری ، ایالت فدرال یا انتخابات یا افرادی که از طریق جستجوهای مرتبط با انتخابات شرکت می کنند وجود دارد. Axios قبلا گزارش داده بود که گوگل ممنوعیت تبلیغات سیاسی را لغو خواهد کرد.

این مورد انتقاد برخی از تبلیغ کنندگان فیس بوک بوده است ، زیرا این شرکت در 11 نوامبر به تبلیغ دهندگان گفت که انتظار می رود مکث خود یک ماه دیگر به طول انجامد. تبلیغ کنندگان گفتند که این امر مانع جمع آوری پول از طرفداران در سراسر کشور و آموزش رای دهندگان به گروه ها می شود.

فیس بوک بلافاصله به درخواست نظر درباره اینکه آیا انتظار می رود مکث آن به زودی برداشته شود ، پاسخ نداد.