مزرعه بادی با توانایی تأمین نیرو و فعالیت یک میلیون خانوار

مزرعه بادی دریایی Borssele 1 & 2 در آبهای ساحل Zeeland ، هلند واقع شده است.

اورست شده

یک نیروگاه بزرگ بادی دریایی در هلند اکنون کاملاً عملیاتی شده و صاحبان آن ، شرکت انرژی دانمارکی Orsted ، ادعا کرده اند که برق سبز کافی برای تأمین انرژی یک میلیون خانوار را تأمین می کند.

نیروگاه بادی دریایی 752 مگاواتی (مگاواتی) Borssele 1 & 2 واقع در 23 کیلومتری ساحل Zeland ، در جنوب غربی هلند ، 112 کیلومتر مربع مساحت دارد. از 94 توربین بادی شرکت زیمنس گیمزا استفاده می کند.

روز جمعه ، Orsted در اطلاعیه ای این مرکز را به عنوان دومین بزرگترین نیروگاه بادی دریایی در جهان معرفی کرد. بزرگترین ، Hornsea One ، ظرفیت 1.2 گیگاوات (GW) دارد و توسط Orsted نیز ساخته شده است.

اخبار مربوط به راه اندازی Borssele 1 & 2 آخرین نمونه از پذیرش باد دریایی توسط کشورهای اروپایی است و پس از آن اعلام می شود که اتحادیه اروپا می خواهد تا سال 2050 ظرفیت باد دریایی خود را از 12 به 300 گیگاوات برساند.

“استراتژی انرژی تجدیدپذیر دریایی” از کمیسیون اروپا ، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا ، همچنین 40 GW انرژی اقیانوس مانند انرژی جزر و مدی و موجی را در یک بازه زمانی مشابه هدف گذاری می کند.

تعدادی از پروژه های بزرگ بادی دریایی واقع در آبهای اروپا اکنون در دست اجرا است. اینها شامل مزرعه بادی Dogger Bank در انگلیس است که در ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد.

با سرمایه گذاری مشترک 50:50 بین SSE Renewables و Equinor ، تسهیلات Dogger Bank با تکمیل ظرفیت کل 3.6 گیگاوات ، به بزرگترین در جهان تبدیل خواهد شد.

در پایان هفته گذشته اعلام شد که معامله ای برای تأمین بودجه دو مرحله اول پروژه به اتمام رسیده است. طبق SSE ، سرمایه گذاری برای Dogger Bank A و B تقریباً 6 میلیارد پوند (حدود 8 میلیارد دلار) خواهد بود.

در حالی که اروپا اکنون بخش یک بخش باد دریایی بالغ است ، بخش ایالات متحده هنوز نسبتاً جدید است.

اولین نیروگاه بادی دریایی کشور – مزرعه بادی 30 مگاواتی 5 توربین توربو ، که توسط Orsted نیز اداره می شود – فقط در پایان سال 2016 عملیات تجاری را آغاز کرد.

چند سال آینده می تواند شاهد توسعه این بخش باشد ، زیرا شرکت ها شروع به سرمایه گذاری کلان در طرح های واقع در ساحل شرقی می کنند.

به عنوان مثال ، در ماه سپتامبر ، غول نفت و گاز BP 50٪ سهام در پروژه های Equinor’s Empire Wind و Beacon Wind ، که به ترتیب در سواحل ایالت نیویورک و ماساچوست واقع شده اند ، شرکت کرد.