ما پس از فروش کسب و کار ، از رانندگی خودداری نمی کنیم

اوبر روز دوشنبه اعلام کرد که واحد رانندگی خود را با نام Advanced Technologies Group به شرکت Aurora Innovation می فروشد ، اما مدیر عامل شرکت دارا خسروشاهی گفت که او اعتقاد ندارد این شرکت از بازی خودرانش چشم پوشی می کند.

خسروشاهی در برنامه “Squawk Box” CNBC گفت: “آنچه مهم است این است که ما به بهترین و پیشروترین فناوری خودمختار در آنجا دسترسی داشته باشیم.” “آنچه ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم این است که این فن آوری در حال توسعه است ، این فناوری برای شبکه Uber ساخته شده و از نظر مقیاس برای شبکه Uber در دسترس است.”

تراویس کالانیک ، بنیانگذار و مدیر عامل سابق اوبر ، رانندگی خود را به عنوان یک سرمایه گذاری اساسی ارزیابی کرده و گفته بود که در سال 2016 معتقد است که جهان به سمت وسایل نقلیه مستقل سوق پیدا می کند. این شرکت بودجه ای را به واحد ریخت ، اما هزینه های زیادی را به همراه داشت و چالش های ایمنی را به همراه داشت.

به عنوان بخشی از معامله ، خسروشاهی به هیئت مدیره Aurora پیوست و غول اشتراک سوار 400 میلیون دلار برای این شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد.

خسروشاهی گفت: “آنچه این معامله انجام می دهد اساساً جمع كردن دو تیم پیشرو در فضای خودمختار است.” “این به هر آنچه که فکر می کردیم مهم است دست می یابد و یک بازی خالص و برجسته را در فضا ایجاد می کند ، بنابراین ما برای تحقق این امر بسیار هیجان انگیز هستیم.”

ارزش این معامله که انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2021 بسته شود ، ATG حدود 4 میلیارد دلار است. به گفته شخصی که از شرایط معامله آگاه است ، شفق قطبی در معامله 10 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

در CNBC در YouTube مشترک شوید.