راهنمای خرید هدرز + قیمت

نخست هدف ما تعریف ” هدرز ” و نقش آن در وسایل نقلیه موتوری می باشد . منیفولد چدنی ، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری تولید می شود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار می باشد که در روند خروج گاز های آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد می کنند ، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لوله ها شکل می گیرد و با ساختار یک نواخت و صیقلی خود ، موجب خروج آسان تر گاز های آلاینده ، تنفس بهتر پیشرانه ، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود ، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشم گیر نمی باشد و از همین رو از هدرز غالبا به عنوان یک قطعه عملکرد و تیونینگ یاد خواهد شد . در دریچه گاز برقی امکان کنترل دقیق تر به میزان هوای ورودی به موتور نسبت به دریچه گاز مکانیکی موجود دارد و در نتیجه باعث افزایش راندمان و کارایی موتور خواهد شد . در دنیای امروزی طراحی بهنیه اجزای تیونینگ موتور ، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزار های حرفه ای می باشد . تمامی کاری که ما در فرآیند ریمپ خودرو انجام میدهیم بازنگری در نرم افزار مدیریت موتور (engine management software) است و این به خودی خود هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی کند زیرا هیچ قطعه فیزیکی از روی خودرو باز یا تعویض نشده است و تمامی تغییرات در محدوده ایمن صورت گرفته اند تا از فشار بیجا بر روی موتور جلوگیری هدرز خرید شود.

فروش هدرز پراید دست دوم استپر یکی از اجزایی است که باید هر چند وقت یک بار آن را تمیز و بشویید و دوباره بر سر جای خودش قرار دهید . این مدل ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو۴ شده است. طی این پروسه قطعاتی نظیر مجموعه کامل سرسیلندر، پیستونها، شاتونها و حتی بسته به مورد میللنگ نیز ممکن است با مدل B5 تعویض شوند. این هدرز مناسب برای خودروهای نوع موتور B3 که بر روی انواع مدل های پراید و PK نصب شده، میباشد. اگر به دنبال تغییر بیشتر در صدا هستید علاوه بر هدرز میتواند کیت اگزوز به صورت جداگانه خریداری و نصب کنید. از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، میتواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد؛ بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودرو هدرز پژو اسپرت ترکیهها نصب میشود. سپس در امتداد فاصله ای مناسب این دوتایی بهم وصل شده است .

چه هدرزی برای خودرو مناسب می باشد ؟ بیشتر خودرو های امروزی که مجهز به آپشن هایی چون کروز کنترل و یا محدود کننده سرعت هستند از مکانیزم دریچه گاز الکترونیکی استفاده خواهد شد . اینجاست که خروج سریع و کامل گاز های حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند ، چرا که در غیر این صورت احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل ، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع ار ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود . اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی قرار هدرز روی 405 دهیم . در پی گسترش صنعت تیونینگ در ایران ، استفاده از هدرز و سایر قطعات فنی مربوط به تیونینگ به تدریح در ایران فراگیر شده است و چند سالی است که زمینه لازم برای تولید چنین قطعه ای در ایزان نیر به وجود آمده است . مطعمنا هر شرکت سازنده ای با توجه به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود ، باید یک شکل از هدرز را طراحی کند .

هدرز پراید چیست انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک Headers باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. پیشرانه این خودرو استاندارد 206 تیپ پنج می باشد که بر روی همان پیشرانه کارهایی صورت گرفته که قدرت این خودرو را از 200 اسب بخار بالاتر برده است و باعث شده تا این اتومبیل در اتوبان ها به راحتی اتومبیل های روز را پشت سر بگذارد و برود. نصب کیت مکش و هدرز، به عنوان راهحلی برای تقویت موتور و استهلاک کمتر آن و یکی از قدمهای اولیه در تیونینگ خودروهای معمولی است. از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیتونینگ خودرو های معمولی محسوب می شود . همچنین طراحی خاص و سطح صیقلی هدرز ها که معمولا از جنس فلزاتی ، چون فولاد ، استیل و آلیاژ های بسیار گران قیمت ساخته می شوند به خروج سریع و پر فشار گاز های سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به قدرت و گشتاور تولید پیشرانه خودرو های معمولی می افزاید .