راهنمای جامع آزمون SAT توران پارس

آزمون SAT ترکیه

به گزارش توران پارس SAT ، مخفف Scholastic Aptitute Test ، آزمایشگاهی است که از استعداد و مهارت های علمی شرکت استفاده می کند. این آزمون از دانش آموزی گرفته شده است که 12 سال تحصیلی را گذرانده است. هدف از شرکت در آزمون SAT ترکیه آماده سازی دانشجویان برای پذیرش دانشگاه است. هیئت مدیره دانشگاه وظیفه طراحی س questionsالات و چگونگی تست آزمون را بر عهده دارد. با این آزمون ، SAT توسط ETS یا انجمن خدمات مدیریت آموزشی بازیابی می شود.

آزمون SAT از زمان آغاز به کار تغییر کرده است. به این آزمون Scholastic Aptitute Test گفته می شود. سپس نام آزمایش را به عنوان یک آزمون ارزیابی مکتبی یا یک آزمون علمی تغییر دهید. این تست اکنون به طور خلاصه برای SAT مورد نیاز است.

آزمون SAT

 دانشجویان متقاضی دانشگاه های ایالات متحده باید در این آزمون شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند. گرفتن نمره قبیله ای در این آزمون در گرفتن پذیرش از دانشگاه بسیار موثر است. یکی از پیش نیازهای پذیرش در اکثر دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در پایان نامه های کارشناسی ، کسب نمره قبولی در آزمون SAT ترکیه است. این آزمون به زبان انگلیسی انجام می شود. برای ورود به مقصد کارشناسی در اکثر دانشگاه های فنی و انگلیسی زبان ترکی ، باید گواهی قبولی در SAT ترکیه را داشته باشید. به عنوان مثال ، یکی از شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه خاورمیانه ، دانشگاه باگازیچی ، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه حاجت تپه کسب نمره قبولی در آزمون SAT ترکیه است.

تحصیل در ترکیه

به غیر از ترکیه ، در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا ، انگلستان ، کانادا ، استرالیا ، نروژ و … که دارای دانشگاه های انگلیسی زبان هستند ، آزمون SAT برای داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود. در واقع شرکت در آزمون SAT ترکی یک شرط لازم برای ورود به دانشگاه انگلیسی زبان در مقالات علمی ترکیه است.

آزمون های SAT دو نوع است:

آزمون SAT عمومی

موضوع آزمون SAT

داوطلبان در یک یا هر دو آزمون شرکت نماینده در آزمون شرکت می کنند. امتحان عمومی عمومی برای بررسی داوطلبانی که می خواهند برای انجام این کار در مراکز آموزشی پذیرفته شوند. آزمون دوم ، آزمون SAT ، یک موضوع تخصصی است و برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان را دارند ، مناسب است.

 برای ثبت نام در SAT ، باید به سایت www.collegeboard.com مراجعه کرده و به صورت آنلاین اقدام کنید. با انتخاب گزینه ثبت نام و ایجاد حساب در آزمون ثبت نام کنید. این آزمون در ایران برگزار نمی شود. برای شرکت در آزمون ، در صورت درخواست در غیر این صورت ، باید از آزمون بازدید کنید. کشورهایی مانند ترکیه ، آذربایجان ، امارات و … در آزمون SAT شرکت می کنند. شرکت در این آزمون آزمونی برای داوطلبان ایرانی در کشورهای همسایه مانند ترکیه و آذربایجان معاصر است.

مراحل آزمون SAT ترکیه

آزمون SAT از سه قسمت تشکیل شده است. این آزمون شامل تست های ریاضی ، درک مطلب و ترکیب است. گواهی اعطایی به داوطلب در ازای قبولی در آزمون SAT دارای مدت اعتبار پنج سال است. در ادامه با قسمت های مختلف آزمون SAT آشنا خواهید شد. مطالعه نحوه شرکت در آزمون ، منابع س questionsالات و نحوه پاسخگویی به س questionsالات ممکن است به عنوان یک داوطلب عمل کرده و شانس قبولی آنها را افزایش دهد.

بخش درک مطلب (آزمون خواندن شنبه)

این قسمت از شما در درک مفاهیم و اطلاعات ارائه شده در متن ، نظر شما در متن و نحوه استفاده از اطلاعات موجود در مورد ارزیابی است. همه ابزارهای درک مطلب چهار گزینه دارند. سوالات چند گزینه ای با توجه به متن ارائه شده در آزمون طراحی شده است.

این بخش شامل 52 سوال است و داوطلبان باید در عرض 6.5 دقیقه به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهند. داوطلبان باید متناسب با متن ارائه شده در آزمون به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهند.

بعضی از قسمتهای متن ارائه شده در آزمون ممکن است از نظر موضوعی با قسمتهای دیگر مرتبط باشد.

این آزمون حاوی اطلاعاتی مانند جداول ، نمودارها یا نمودارها است. (دانش آموزان ریاضی دبیرستان ملزم به پاسخگویی به این نوع سوالات نیستند).

برای پاسخ به س questionsالات ، دانش آموز در مورد محتوای ارائه شده در آزمون متن نیازی به دانش آموز ندارد و هدف اصلی آزمون نحوه استفاده از توضیحات توسط پدیدآورنده است.

متن ارائه شده در آزمون استفاده از بخشی از متون ادبی کلاسیک یا معاصر انگلیسی است. همچنین ، متن آن بخش از متن را در رابطه با اقتصاد ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، شیمی ، فیزیک و زیست شناسی و زمین شناسی ادامه داده است. لازم به ذکر است که برای پاسخ های نادرست نمره منفی در نظر گرفته نمی شود.

بخش تجربه زبان و نوشتن

در استفاده از زبان و نوشتن ، سه معیار زبان داوطلب اندازه گیری شد. این بخش این امکان را به شما می دهد