خودروساز معروف بنتلی لوکس تا سال 2030 به طور کامل برقی می شود

Faris Hadziq / تصاویر SOPA | LightRocket | گتی ایماژ

این خودروساز لوکس انگلیس روز پنجشنبه گفت ، بنتلی موتورز قصد دارد تا سال 2026 به طور انحصاری وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی و الکتریکی و تا سال 2030 مدل های کاملاً برقی را ارائه دهد.

بنتلی که متعلق به خودروساز آلمانی فولکس واگن است ، از سال آینده دو مدل پلاگین هیبریدی پلاگین بدون نام را ارائه می دهد. به گفته این شرکت ، اولین خودروی تمام برقی در سال 2025 پیش بینی می شود. در حال حاضر تنها پلاگین هیبریدی بنتلی SUV بنتایگا است.

ماتیاس ربه ، مهندس ارشد بنتلی ، در جریان رویدادی که مسیر آینده این شرکت 100 ساله را تشریح کرد ، گفت: “آینده بنتلی کاملاً الکتریکی خواهد بود.”

این تصمیم یک اقدام اساسی برای این خودروساز است که بیشتر به دلیل وسایل نقلیه لوکس و بی نظیر با موتورهای هشت و 12 سیلندر شناخته می شود. این به دنبال چندین خودروساز دیگر است که می گویند آنها قصد دارند در ازای سیستم انتقال قدرت الکتریکی از وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی دور شوند.

مدیرعامل بنتلی ، آدریان هالمارک در بیانیه ای گفت: “طی یک دهه ، بنتلی از یک شرکت اتومبیل لوکس 100 ساله به یک الگوی جدید ، پایدار و کاملاً اخلاقی برای تجمل تبدیل خواهد شد.” وی گفت این شرکت قصد دارد تا سال 2030 کاملاً کربن خنثی باشد.

SUV بنتلی بنتایگا

بنتلی

هالمارک در جریان این رویداد گفت که بنتلی “در موقعیتی” قرار دارد که ممکن است در پی وقفه های قابل توجه در فعالیت های شرکت به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، در آن بزند.

هالمارك گفت: “این تضمین نشده است اما این وظیفه ما مشخص است.” این شركت باید 10 هزار فروش در سال جاری به دست آورد – اگر با 11006 وسیله نقلیه خود در سال 2019 به فروش نرسد ، كمی كمتر باشد

در تابستان ، بنتلی اعلام کرد که تا 1000 شغل یا تقریباً یک چهارم نیروی کار خود را از طریق برنامه “آزادی داوطلبانه” کاهش می دهد زیرا برنامه های تجاری آن “به وضوح از تأثیر همه گیری خارج شده است.”