اولین محوطه پیش فروش انگلیس به وسایل نقلیه الکتریکی افتتاح شد

این مرکز توانایی شارژ همزمان 36 وسیله نقلیه الکتریکی را دارد و از صفحات خورشیدی پشت بام استفاده می کند.

GRIDSERVE

به عنوان بخشی از طرح تأسیس بیش از 100 سایت مشابه در سراسر کشور ، اولین محوطه پیش فروش انگلیس به شارژ وسایل نقلیه الکتریکی روز دوشنبه برای کسب و کار افتتاح شد.

پیشگامان شرکت انرژی پایدار Gridserve قادر به شارژ همزمان 36 وسیله نقلیه الکتریکی است. این شرکت می گوید شارژرها تا 350 کیلووات قدرت شارژدهی را در اختیار کاربران جاده قرار می دهند و اجازه می دهند در 20 دقیقه 200 مایل برد به یک وسیله نقلیه اضافه شود.

از نظر هزینه ، رانندگان 24 پنی (حدود 32 سنت) به ازای هر کیلووات ساعت انرژی پرداخت می کنند ، گریدسرو اظهار داشت که “یک شارژ معمولی از 20٪ تا 80٪ هزینه زیر 10 پوند برای یک وسیله نقلیه الکتریکی با اندازه متوسط ​​در بازار امروز است. “

سایت های قابل اطمینان و راحت برای شارژ نقش مهمی در هنگام تشویق جذب وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و درک چالش برانگیز پیرامون “اضطراب دامنه” دارند – یا این ایده که وسایل نقلیه الکتریکی قادر به انجام سفرهای طولانی بدون از دست دادن قدرت نیستند و گرفتار شدن

در حالی که تاسیسات Gridserve اولین نوع از آن در انگلستان است ، نمونه های دیگری از سایتهایی که فقط به وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص یافته اند وجود دارد. سپتامبر گذشته ، یک پمپ بنزین در پارک تاکوما ، مریلند اولین شخص در ایالات متحده بود که از فروش نفت به شارژ منحصر به فرد وسایل نقلیه الکتریکی منتقل شد.

سایت Gridserve که در نزدیکی شهر Braintree در شرق انگلیس واقع شده است ، از برق تولید شده توسط صفحات خورشیدی پشت بام و مزارع خورشیدی ترکیبی استفاده می کند ، در حالی که باتری 6 مگاواتی ساعت در محل ذخیره می کند.

علاوه بر نقاط شارژ ، این سایت دارای یک سرویس بهداشتی ، کافی شاپ و حتی دوچرخه های ورزشی است که هنگام استفاده از آن برق تولید می کنند.

در کنار Gridserve ، بودجه این طرح از طریق شرکت ها و سازمان هایی از جمله Hitachi Capital (انگلستان) ، Innovate UK و دفتر وسایل نقلیه با انتشار صفر تأمین شده است.

در سراسر جهان تلاش می شود تا تعداد گزینه های شارژ برای کاربران وسایل نقلیه الکتریکی افزایش یابد. به گفته انجمن خودروهای الکتریکی نروژ ، به عنوان مثال نروژ ، یک رهبر جهانی در زمینه تصویب خودروهای الکتریکی ، بیش از 10 هزار نقطه شارژ عمومی را در خود جای داده است.

چندین شرکت بزرگ نیز در شارژ مشاغل سرمایه گذاری می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به غول نفتی BP اشاره کرد که در سال 2018 کسب و کار شارژ EV را به عنوان شارژمستر خریداری کرده است و اکنون به عنوان شارژر BP شناخته می شود.

برنامه های بزرگ اما چالش های پیش رو

راه اندازی تاسیسات گریدسرو چند هفته پس از اعلام خبر توقف فروش انگلیس و اتومبیل های جدید دیزلی و بنزینی (بنزینی) از سال 2030 توسط انگلیس صورت می گیرد.

هدف جدید پس از آنچه دولت انگلیس “مشاوره گسترده با تولیدکنندگان و فروشندگان اتومبیل” توصیف کرد ، صورت می گیرد.

با این حال ، مقامات همچنان “اجازه فروش اتومبیل های هیبریدی و ون هایی را خواهند داد که می توانند مسافت قابل توجهی را رانندگی کنند و تا سال 2035 کربنی از لوله خروجی خارج نشود.”

با توجه به اینکه وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی هنوز هم نمایانگر اکثر وسایل نقلیه رانده شده در جاده های انگلستان هستند ، ایجاد تحولات گسترده با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

تام هگارتي ، تحليلگر اصلي شركت Wood Mackenzie ، در بيانيه اي در واکنش به هدف جديد دولت گفت: “كمتر از 10٪ خودروهاي فروخته شده در انگلستان طي سال 2020 تاكنون توليدات الكترونيكي باتري بوده است.”

“رسیدن به 100٪ نیاز به تلاش زیادی در کل زنجیره تأمین دارد و همچنین اطمینان از فراهم بودن زیرساخت شارژ سریع کافی برای نگهداری همه وسایل نقلیه الکتریکی جدید در جاده ها.”