اوبر تجارت تاکسی پرنده خود را به Joby Aviation می فروشد

تاکسی هوایی Joby نمایش دهنده eVTOL. پس از بیش از شش سال توسعه مخفی ، Joby Aviation سر برنامه ابتکاری تاکسی هوایی eVTOL خود را بلند می کند.

منبع: Joby Aviation

کسب و کار تاکسی هوایی حداقل دو سال از شروع کار خود گذشته است ، اما در حال حاضر شاهد تحکیم در بین شرکت های نوپا است. شرکت Joby Aviation مستقر در کالیفرنیا ، که در حال ساخت هواپیماهای کاملاً برقی برخاست و فرود است ، Uber Elevate ، بخش هوایی سوار شدن Uber را خریداری می کند.

این اقدام به جبی امکان می دهد تا با پایان یافتن هواپیمای این شرکت ، از برنامه Uber برای ارائه سواری تاکسی هوایی استفاده کند ، این ممکن است به محض 2023 باشد. در حالی که شرایط معامله منتشر نشده است ، Uber موافقت کرده است که 75 میلیون دلار در Joby Aviation سرمایه گذاری کند. در اوایل سال جاری ، اوبر 50 میلیون دلار در Joby به عنوان بخشی از دور تامین مالی سری C شرکت سرمایه گذاری کرد.

JoeBen Bevirt ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Joby Aviation ، در گزارشی با اعلام این قرارداد گفت: “ما افتخار همکاری با Uber Elevate را در سال گذشته داشتیم و حتی افتخار ما این است که امروز از آنها در تیم Joby استقبال می کنیم.”

برای اوبر ، این معامله یک روز پس از فروش بخش رانندگی مستقل خود موسوم به Advanced Technologies Group به Aurora ، یک شرکت راه اندازی اتومبیل ، انجام می شود.

مدیر عامل Uber گفت: “شفق قطبی دقیقاً می داند چه چیزی را باید بسازد ، مسیرها چیست ، مهارت هایی که راننده باید یاد بگیرد برای اینکه به دنبال بزرگترین بخش بازار برود و اساساً آن فناوری را به ساده ترین شکل بسازد” دارا خسروشاهی به “Squawk Box” CNBC گفت.

جدایی با گروه Advanced Technologies و Uber Elevate به غول استقبال سواری اجازه می دهد صدها میلیون دلار صرفه جویی کند که طی چند سال آینده برای توسعه خدمات مستقل سوارکاری و تاکسی هوایی شهری مورد نیاز بود.

برای Joby Aviation ، استفاده از Uber Elevate می تواند به این شرکت کمک کند تا به هدف خود در ارائه مسافرت های کوتاه مدت در مناطق شهری با هواپیماهای برخاست و فرود عمودی برسد. هواپیماهای Joby که همراه با برنامه سوارکاری Uber فعالیت می کنند می توانند راهی یکپارچه برای استفاده از سرویس های سواری و تاکسی های هوایی در یک سفر به مشتریان ارائه دهند.

Bevirt در انتشار یک شرکت گفت: “این ابزارها و اعضای جدید تیم برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا ما برنامه های خود را برای راه اندازی تجاری تسریع می کنیم.”

البته ، هواپیمایی Joby Aviation هنوز دور از پرواز نیست. این شرکت یک هواپیمای کاملا الکتریکی ساخته و در حال آزمایش است که می تواند چهار مسافر و یک خلبان را با حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت حمل کند. جوبی مرتباً پروازهای آزمایشی را انجام می دهد ، اما هواپیما هنوز مجوز FAA را ندارد. به طور جداگانه ، جوبی برای یک سفر با تاکسی هوایی قیمت گذاری نکرده است ، که این نشانه ای است از اینکه آیا تاکسی های هوایی واقعاً با توده مردم بلند می شوند یا خیر.

– CNBC مگان ریدر در این مقاله مشارکت داشته است.